Ei ihme, että Saksan valtakunnan taloudella menee huonosti. Eihän täällä kehoteta kuluttamaan.
Kävin eilen kuntosalilla, jonka olen valinnut omakseni tässä kaupungissa. Tämä oli kolmas kerta kun käyn samassa paikassa. Sanoin, että joo, olen ollut täällä ennenkin, ja taas tahtoisin treenaamaan. Noh, tyttö kysyy, että haluatko treenata ilman valmentajaa, vai sen kanssa. Ilman tietty.
Reenien jälkeen palautan avainta ja kysyn, että mites toi jäsenyys menee, ja miten se hoidetaan. Tyttö siinä mutristaa, että joo-o, tota, kun siihen pitää sitten tehdä vuoden sopimus, ja sitten se on niinku 15,90(!!!) kuussa, ja pankkiyhteydet, ja...
Minä sitten kysymään, että koskas sen voisi tehdä. "Koska vaan, joo, tule tekemään vaan. Vaikka jo huomenna!". Noh, jälleen kerran poistun paikalta ja mietiskelen, että montako kertaa pitää käydä, että sitä kutsuttaisiin heti viereiseen koppiin tekemään. En kyllä valita. Tulee se hiki näinkin.
Samoin olen tässä soitellut asuntoja. Kahdesti olen jo saanut luurin korvaani, koska en puhu täydellistä saksaa. Tämä nyt on täysin normaalia. Jos pääsen sanomaan, että olen suomesta ja töissä, niin se yleensä auttaa. Yksi vuokravälittäjäfirma vei kuitenkin myyntitaidoilla voiton.
Kerroin olevani kiinnostunut asunnosta, ja ensimmäinen tyly lause välittäjältä oli "Se on hiilillä lämmitettävä talo"
Noh, olin aika tyrmistynyt, että mitäs tuohon nyt sanoisi. Kyselin sitten, että onko kellarissa joku hiililämmitin vai?
"Ei kun pitää itse kantaa hiilet ylös ja polttaa"
Noh, sinänsä ihan hyvä kun mainitsi, turhaan olisi mennyt katsomaan. Kysyin sitten, että onko teillä muita vastaavia asuntoja, johon nainen tokaisi "Ei ole"
Ei tartte auttaa. Luulisi että täällä normaali 2 kk.n välityspalkkio kiinnostaisi.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
:D
tuttu havainto! asiakaspalvelijat kyllä ylivoimaisen usein vaikuttavat ajettelevan että 'mitä hittoa sinä minua häiritset, et kai halua ostaa meiltä mitään???'
sama pätee kunnallispalveluihin. erittäin harvoin voi hoitaa asioita netissä, ja kun yrittää mennä fyysisesti paikan päälle niin rajoitetut aukioloajat estää tavallista töissäkäyvää tekemään sen ottamatta vapaata.
kyllä täällä suomessa selviää paljon vähemmällä aggressiolla palvelutilanteista.
Lähetä kommentti